27 de juliol 2013

Reflexions a la Paraula de Déu

“I jo us dic: demaneu i Déu us donarà, cerqueu, i trobareu; truqueu, i Déu us obrirà, perquè tothom qui demana obté, tothom qui cerca, troba; a tothom qui truca, li obren.” Lc 11: 9-10

Les lectures d'aquest diumenge són per fer una llarga meditació. Crec que si dediquéssim tres dies a meditar, no acabaríem d'aprofundir tot el que ens ofereixen.

Em pregunto: No ens trobem en una situació molt semblant a la dels habitants de Sodoma i Gomorra?

Uns roben i es dediquen a tota mena d'orgies perquè en res no troben la satisfacció que busquen embogits. D'altres, com que tenim més del que necessitem, ens ho mirem i anem fent caritat del que ens sobra.

Ja voldríem que les coses canviessin. Tota l’estructura que domina el món és de pecat, ja que té com a conseqüència els sofriments de moltes de les nostres germanes i germans incloent els infants. I no sols a l'Àfrica, com quan donàvem o demanàvem pel Domund, ara els tenim al costat de casa.

Sort que Lluc ens diu com hem de pregar i ens adverteix que quan ens demanin alguna cosa no podem dir: No m'amoïnis, la porta (del meu cor) ja és tancada i tant jo com els meus fills ja som al llit (ja estem bé, no ens manca res).

Que Déu ens perdoni i tingui pietat de nosaltres. Sempre ens queda l’esperança, enmig del nostre pecat, d’allò que ens diu St. Pau: Vosaltres éreu morts per culpa dels vostres pecats... però ara (un ara sense temps) Déu us ha donat la vida juntament en Crist.

Angelina i Josep Mª