27 de gener 2016

La Conversió de sant Pau i la Unitat dels Cristians

“Pel camí, quan ja m'acostava a Damasc, de sobte, cap al migdia, esclatà al voltant meu una gran llum que venia del cel, vaig caure a terra i vaig sentir una veu que em deia: "Saule, Saule, per què em persegueixes?" Jo vaig respondre: "Qui sou, Senyor?" Ell em digué: "Jo sóc Jesús, el Natzarè, que tu persegueixes". Fets 22, 3-16

Així descriu Pau la seva conversió que avui celebrem i que lliguem a la unitat dels cristians, però els cristians seguim desunits. Ja no anem a cavall com anava ell, per la qual cosa, per més que una llum esclatant ens cegués difícilment cauríem de la muntura. ¿Caldrà que passi alguna cosa semblant per què ens adonem que “tots som u”? Hi ha gestos que van en aquesta direcció però són insuficients; queda molt per fer.